KAHRAMANMARAŞ’TA 5 BİN ADET FİDAN TOPRAKLA BULUŞTU!

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN’ın da Ankara’daki programa katılımıyla , 81 İlde eş zamanlı Orman Bölge Müdürlükleri tarafından belirlenen sahalara, Milli Eğitim Bakanlığı ilk ve Orta okullarda öğrenim gören öğrenciler ile birer adet fidan dikilerek “Birlikte Büyüyoruz Ormanları” oluşturulması hedeflendi.

Kahramanmaraş’ ta, 5.000 Adet fidan öğrenciler ile birlikte dikildi.

10 MİLYON ÖĞRENCİ İÇİN 10 MİLYON FİDAN DİKECEĞİZ

Tarım ve Orman daire başkanı Alparslan Altındaş orta okulda eğitim gören 10 milyon öğrenci için 10 milyon fidan dikeceğiz sözleri ile konuşmasına şöyle devam etti: “Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlğı ve Tarım ve Orman Dairesi Başkanlığı arasında imzalanan protokol çerçevesinde, ‘’Fidanlar Fidanlarla Büyüyor’’ adı altında ağaç dikimi gerçekleştireceğiz. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğanın da Ankaradaki programa iştiraakleriyle 81 ilde eş zamanlı olarak tüm Orman Bölge Müdürlükleri tarafından belirlenen sahalara ,yine Milli Eğitim Bakanlığı ve orta okulda eğitim gören 10 milyon öğrenci adına toplamda 10 milyon fidan dikmeyi hedefliyoruz. Bu program kapsamında tömek mevkiğinde fidan dikimini gerçekleştireceğiz.” dedi.

YAZ KIŞ YEŞİL KALAN ALANLAR ŞEHRİMİZİN KALİTESİNİ YÜKSELTECEK!

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, ‘’Yaz-kış yeşil kalan alanlar şehrimizin hava kalitesini ve yaşam kalitesini yükselttiğini vurgulayarak konuşmasına şu sözlerle devam etti : “Orman ağacı olarak Sedir başta olmak üzere, Fıstık Çamı dikiminde çok önemli çalışmalar yaptık. 500 binden fazla dağıtacacağımız bitki fidanlarıyla beraber ağacı toprakla buluşturuyoruz. Bu da 10 binlerce dönüm ormanlık alan demek. Yaz kış yeşil kalan fotosentez yapan alanlar hem gelir getirmekte hem de atmosfere, çevreye büyük katkıda bulunmaktadır. Şehrimizin hava kalitesini, yaşam kalitesini yükseltmektedir. Aynı şekilde Ceviz bahçeleri yapıyoruz. Bunun gibi birçok meyve, gelir getirici ağaçlandırma çalışmaları devam etmektedir. Bunun yanındaçok önemli olduğuna inandığımızbir projeyi Orman Bölge Müdürlüğüyle Ahir Dağının ağaçlandırma çalışmasını beraber devam ettiriyoruz. 2 yıl Keklik Deresi denen bölgenin doğusundaki alanda çalıştık. 1 milyondan fazla ağacı orda toprakla buluşturduk. Amacımız Ahir Dağının şehrin hemen sırtındaki kısmını şehrin adeta aynası olan Sarıçukurdan, Küçüknacara kadar olan kısmını yemyeşil yapacağız. Şehrimizin hem hava kalitesi hem yaşam kalitesi açısından bu çok önemli. İnsanların kendini daha ferah hissetmesi açısından hem de sağlık açısından da Kahramanmaraşımızı en yaşanabilir il haline getirmede bu projenin çok önemli olduğuna inanıyoruz. Seninde dikili bir ağacın olsun kampanyasıyla vatandaşlarımızıda bu kampanyada beraberce ortak çalışmaya davet ediyoruz. Şimdiye kadar 10 binlerce başvuru var. Bu vatandaşlaımızla beraber Sarıçukurdan, Küçükhisara kadar yem yeşil hale getireceğiz. Hemen buranın arka tarafındaki Ahir Dağı ile Engizek Dağları arasındaki bölgenin de Ceviz ormanları olması için Türkiyen’in Ceviz ithalatını sıfırlayıp, Ceviz ihrac eden bir ülke olması için bu arkadaki vadiyi Ceviz ormanları haline getireceğiz. Bunla ilgili çalışmalarımız’da devam ediyor. Yaklaşık 4 yıldan bu yana fidan dağıtıyoruz, bunu daha da artırarak devam ettireceğiz.” ifadelerinde bulundu.

ÇEVRE MODERN TOPLUMLARIN OLMAZSA OLMAZI!

Başkan Erkoç’tan sonra kürsüye gelen Kahramanmaraş Valisi Vahdettin Özkan; “Bugün bu rakımdan özellikle ilimizin en öncelikli projesi olan vadimizi koruma çevreyi muhafaza etmek ve iyileştirilme faliyeti için hep beraber gönüllü olarak insanlarımızın seferber olmasından büyük bir mutluluk duyuyorum. Özellikle sevgili öğrencilerimizin gözlerindeki ışıklardan yeşile karşı, doğaya karşı çevremizi korumaya yönelik bir inanç görüyorum. Çocuklarımızı, öğrencilerimizi tebrik ediyorum. Öğrencilerimiz en az okuldaki dersleri kadar önem verdiği, ağaç dikme programına gönüllü olarak bizde katılım sağladık. Öğretmenleri de rehberlik ettiler. Orman teşkilatımız Büyük Şehir Belediyemiz ve İlçe Belediyelerimiz ağaçlandırma doğayı koruma çevreyi muhafaza etme konusunda bir seferberlik halinde. Büyükşehir Belediyemiz başta olmak üzere bu kırsal alanlarda şehir merkezindeki ağaçlandırma faliyetlerindeki başarılarından dolayı kendilerini tebrik ediyorum. Gerçekten çevresel değerlerimizin korunması artık modern toplumların olmazsa olmazıdır. Bu yönüylede Bakanlıklarımızla Belediyelerimizin protokolle bir koridor açarak işbirliği yapmış olmaları çok kıymetlidir.” dedi.

HABER: ALİ AKPINAR

KAHRAMANMARAŞ’TA 5 BİN ADET FİDAN TOPRAKLA BULUŞTU!

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

Maraş Aktüel | Kahramanmaraş Haberleri ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!