SON DAKİKA

ZEYTİNYAĞI İHRACATINDA BÜYÜK ARTIŞ

Bu haber 04 Kasım 2017 - 14:15 'de eklendi ve kez görüntülendi.

Geçen yıl 1 Kasım’da başlayan sezonda toplam ihracat, önceki yıla göre yüzde 216 artışla 174 milyon dolara ulaştı. EZZİB Başkan Yardımcısı Uygun: “Yeni sezonda da en az 250 milyon dolar döviz kazandırmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.

Türkiye 2016/2017 sezonunda zeytinyağı ihracatını bir önceki sezona göre yüzde 216 artırarak 55 milyon dolardan 174 milyon dolara yükseltti.

Ege İhracatçı Birliklerinden yapılan açıklamaya göre, zeytinyağında geçen yıl 1 Kasım’da başlayan ihracat sezonu, 31 Ekim itibarıyla sona erdi.

Bu sürede 174 milyon 155 bin dolarlık dış satım gerçekleştiren Türk zeytinyağı sektörü, ihracatını bir önceki sezona göre yüzde 216 artırmayı başardı. Bu sezon 100’den fazla ülkeye zeytinyağı gönderen Türkiye, 174 milyon dolarlık satışıyla son 4 sezondaki en yüksek ihracat rakamına ulaştı.

EN AZ 250 MİLYON DOLAR DÖVİZ KAZANDIRMAYI HEDEFLİYORUZ

Türkiye’nin zeytinyağı ihracatında ilk sırayı 59 milyon dolarlık tutarla İspanya alırken, onu 46 milyon dolarla ABD, 14 milyon dolarla İtalya, 12 milyon dolarla Suudi Arabistan ve 5,6 milyon dolarla Fildişi Sahili izledi.

TİM Sektörler Konseyi Üyesi ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları (EZZİB) Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Uygun, bu rekolte artışı sonrasında ihracatçıların sürdürülebilir ürün temini konusunda geçmiş yıllara nazaran daha rahat bir sezon geçireceğini öngördüklerini kaydetti.

Yeni sezondan umutlu olduklarını belirten Uygun, “2017/2018 sezonunda ise Türkiye’ye en az 250 milyon dolar döviz kazandırmayı hedefliyoruz. Bu sezon oluşan rekoltenin katma değere dönüşmesi için üreticiye zeytinyağında verilen destek en az 2,5 liraya çıkarılmalı. Zeytine de 50 kuruş ile 1 lira arası prim verilmeli. İhracata verilen desteklerin iki katına çıkarılmasını bekliyoruz.” ifadelerini kullandı.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.