AdNet Zero Türkiye Resmen Hayata Geçti
2020 yılında İngiltere’de başlayanve bugün birçok ülkede uygulanan Ad Net Zero, reklam ve pazarlama iletişimioperasyonlarının karbonsuzlaştırılmasını ve sürdürülebilir davranışlarınteşvikini hedefliyor. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de beş ana eylem alanıetrafında şekillenecek bu girişim; işletmelerde emisyonlar, prodüksiyon, medya,ödüller ve etkinlikler ile davranışsal etki başlıklarında çalışacak.
REPİD Yönetim Kurulu ve Ad Net ZeroBaşkanı Ahmet Pura, açılışkonuşmasında, “Reklam sektörü, dünyada doğrudan karbon emisyonlarının %2’sindensorumlu. Kendi karbon izimizi azaltmakla yetinmeyip iletişimin dönüştürücüetkisini kullanarak daha geniş bir değişimi başlatmayı hedefliyoruz” dedi.Ayrıca dijital kampanyaların karbon etkisini çarpıcı verilerle örneklendirdi:“İyi optimize edilmemiş bir dijital reklam kampanyası 5,4 ton karbon emisyonuyaratabiliyor; bu da bir insanın yıllık karbon ayak izine eşdeğer.”
Pura, sürdürülebilirliktereklamcılığ
REPİD İcra Kurulu Başkanı olarak Ali Fuat Orhonoğlu, Ad Net Zero’nunküresel reklam yatırımlarının %50’sinden fazlasını kapsayan bir destekçi ağınaulaştığını ve İngiltere’de %89’unun, Amerika’da %73’ünün bilim temelli hedeflerbelirlediğini vurguladı. “Türkiye’de de Ad Net Zero’nun önceliklerine uygun nitelikteiyi uygulamalar ve ölçümleme ile; dünya çapında örnek gösterilecek bir dönüşümeimza atmayı hedefliyoruz.” dedi.
REPİD Sürdürülebilirlik YürütmeKurulu Başkanı Ekin İlyasoğlu,süreci şöyle özetledi: “Geçtiğimiz bir yıl boyunca global inisiyatiflekoordineli çalışarak imzalarımızı ve eylem planlarımızı oluşturduk. Hedefimiz,2030’a kadar emisyonları yarıya indirme ve 2050’de net sıfır hedefine ulaşmayolunda liderlik ve rehberlik etmek.”
Ad Net Zero Türkiye, sektörde şeffafraporlama ve ölçülebilir davranış değişimiyle iklim mücadelesinde reklam vepazarlama iletişimi dünyasına öncülük etmeyi hedefliyor.
AdNet Zero Hakkında
Ad Net Zero, İngiltere'de Reklamcılık Derneğitarafından, ve iş birliğiyle kurulmuştur ve çalışmaları DünyaReklamverenler Federasyonu tarafından desteklenmektedir. Kasım 2020’de İngiltere’de 5maddelik eylem planı açıklanmıştır. Bu plan, reklamın yaratımı, prodüksiyonu,medya planlaması, yayını ve pazarlama etkinlikleri alanlarında net sıfıremisyon hedeflemekte ve reklamcılığın olumlu etkisini kullanarak tüketicileridaha sürdürülebilir davranışlara yönlendirmeyi amaçlamaktadır. Dünyanın enbüyük 6 ajans holding grubunun ve dünyanın en büyük 10 reklam ajansının 8’ininyanı sıra medya sahipleri, teknoloji şirketleri, reklamverenler ve bağımsızyaratıcı ve prodüksiyon ajanslarından destek almaktadır. 250’den fazla destekçişirket ve ticaret birliği ağı ile reklam yatırımlarının yarısından fazlası AdNet Zero destekçileri tarafından gerçekleştirilmektedir.